تداوم بازداشت خبرنگاران افشاگر، تعرض جنسی معلم سپاهی به کودکان

سرنوشت دو خبرنگار اهل شهر کلیبر که خبر تجاوز و  آزار جنسی چندین کودک توسط یک معلم عضو نیروی سپاه‌ را رسانه‌ای کرده بودند، همچنان مبهم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت ابوالفضل پورحسینقلی و آرش شادمند، خبرنگاران اهل شهر کلیبر در استان آذربایجان شرقی، خبر داد.

بر اساس این گزارش، علیرغم گذشت ۱۵ روز از زمان دستگیری این دو خبرنگار، آنها کماکان در بازداشت نهادهای امنیتی به سر می‌برند.

ابوالفضل پورحسینقلی مدیرمسئول کانال خبری «سئحراما»، در روز چهارشنبه ۷ مهرماه از سوی نیروهای امنیتی در محل کار خود در شهر کلیبر بازداشت شد.

آرش شادمند خبرنگار کانال خبری «سئحراما» نیز در روز پنج‌شنبه ۸ مهرماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در تبریز بازداشت شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز، گفته است، بازداشت این دو خبرنگار در پی افشای تعرض جنسی یک معلم عضو سپاه پاسداران به چندین کودک ۷ تا ۱۱ ساله، صورت گرفته است.

دادستان شهرستان اهر، پس از اینکه رسانه‌ها موضوع آزار جنسی دانش‌آموزان مدرسه‌ای روستایی را افشا کردند، در روز چهارشنبه ۳۱شهریورماه، روزنامه‌نگاران را تهدید به برخورد قضایی کرده بود.

برخی از رسانه‌های محلی، پس از تهدیدهای دادستان این شهرستان، اخبار منتشر شده خود را در این رابطه حذف کرده بودند، اما کانال خبری «سئحراما» همچنان به اطلاع‌رسانی در این مورد ادامه داده و از حذف خبر امتناع کرده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل دستگیری و اتهام‌های انتسابی علیه این دو خبرنگار بازداشت شده، اطلاع دقیقی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید