جلسه رسیدگی به اتهامات نادر صادقیان فعال آذربایجانی در دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات نادر صادقیان فعال مدنی «آذربایجانی» در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد. او به اتهام «تبلیغ علیه نظام» پیشتر تفهیم اتهام شده بود.

به  گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ جلسه رسیدگی به اتهامات نادر صادقیان فعال مدنی «آذربایجانی» روز چهار شنبه بیست و هشتم مهرماه ۱۴۰۰، در شعبه یکم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

این جلسه در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، از بابت رسیدگی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» برگزار شده است. جلسه رسیدگی به اتهام «تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی» در تاریخ یازدهم آبان ماه در شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز برگزار خواهد شد.

وی پیشتر در تاریخ سوم مهرماه طی ابلاغیه ای به دادگاه انقلاب تبریز احضار شده بود.

آخرین جلسه بازپرسی نادر صادقیان پیشتر در تاریخ بیستم شهریورماه در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شده بود.

نادر صادقیان در تاریخ سوم مردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شد.

این شهروند شب چهارشنبه بیستم مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌ خود از انتقالش به زندان تبریز خبر داده‌ بود. وی نهایتا در تاریخ بیست و سوم مهرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

روز شنبه دوم مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان این تجمع اعتراضی شماری از شهروندان بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید