یک زندانی بلوچ به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد

نظر ناز قنبرزهی سیاهانی، شهروند بلوچ در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. این شهروند پیشتر از جهت اتهاماتی در رابطه با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ یک شهروند بلوچ به نام نظر ناز قنبرزهی سیاهانی اهل چشمه زیارت در بخش مرکزی شهرستان زاهدان، استان سیستان و بلوچستان صبح روز بیست و نهم مهرماه ۱۴۰۰، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد.

گفته می‌شود این شهروند بلوچ در سال ۹۷ به اتهام حمل مواد مخدر در زاهدان بازداشت شده بود.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفته است: «مسئولین زندان زاهدان این زندانی بلوچ را به قرنطینه منتقل کرده و به خانواده وی اعلام کردند که ظهر روز چهارشنبه جهت آخرین ملاقات مراجعه کنند.»

این منبع افزود: «این زندانی بلوچ از نابینایی رنج میبرد و ۸۰ درصد از بینایی چشم های خود را از دست داده و قرار بوده که عمل جراحی بر چشم های وی صورت گیرد که حکم اعدام وی اجرا شده است.»

بر اساس گزارش سالانه کمپین فعالین بلوچ دست‌کم ۱۶ اعدام با ۶ صدور حکم اعدام در در سال گذشته میلادی به ثبت رسیده است. از میان این زندانیان سه زندانی به اتهام قتل مامورین نظامی، دو زندانی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام،  ۸ زندانی نیز از بابت اتهام های مواد مخدر، یک زندانی به اتهام قتل زندانی دیگر به دلایل نامعلومی اعدام شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید