درخواست فعالان حقوق زنان درباره تغییر قوانین تبعیض‌آمیز / به آتش کشیدن دختری به دست پدرش در سنندج

شماری از فعالان حقوق زنان در استان کردستان با تجمع بر سر مزار دختر جوانی که توسط پدرش به آتش کشیده شد، خواستار تغییر قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانین سیاسی و مدنی؛  جمعی از فعالان حقوق زنان، در پی حضور در محل خاکسپاری فائزه ملکی‌نیا در روستای کورکوره از توابع شهرستان سنندج، با قرائت بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قتل این دختر جوان، خواستار تغییر قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان شدند.

این فعالان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون؛ «آزادی زن معیار آزادی جامعە است» و «نە بە ارتجاع نە بە زن‌ستیزی»، قتل زنان را تحت هر عنوانی محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان با قرائت بیانیه‌ای تاکید کردند: ما جمعی از فعالان حقوق زنان، ضمن محکوم کردن قتل‌های ناموسی، خواهان تغییر قوانین هستیم، زن ناموس کسی نیست، قانون باید برابری حقوق زن و مرد را بە رسمیت بشناسد.

حاضران در تجمع، از تمام فعالان مدنی، فعالان حقوق زنان و نهادهای اجتماعی و فرهنگی، خواستند برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز علیە زنان و همچنین مجازات قاتلان زنان و نقض‌کنندگان حقوق آنها تلاش کنند.

فائزه ملکی‌نیا، دختر جوان ۲۲ ساله و از اهالی روستای دولت‌آباد (کورکوره) در توابع شهرستان سنندج، طی چند هفته اخیر توسط پدرش سوزانده شده و جان خود را از دست داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید