اعدام دو زندانی در زندان سپیدار اهواز /  سکته مادری در پی اعدام فرزندش

دو زندانی به‌نام‌های علی‌محمد محمدی و اسلام محمدی که نسبت عموزادگی با یکدیگر داشتند و با اتهام «قتل عمد در یک درگیری طایفه‌ای» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان سپیدار اهواز اعدام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز سه‌شنبه ۲۷ مهر ماه، حکم اعدام دو مرد در زندان سپیدار اهواز به اجرا درآمد. هویت این دو زندانی که با اتهام «قتل عمد در یک درگیری طایفه‌ای» به قصاص نفس محکوم شده بودند و نسبت عموزادگی با یکدیگر داشتند، علی‌محمد محمدی و اسلام محمدی احراز شده است.

یک منبع مطلع در این‌خصوص گفت: «این دو زندانی اهل شهرستان رامهرمز، در روستای پتک جلالی بودند و در یک درگیری بین طایفه محمدی و موسایی مرتکب قتل شدند.»

این منبع در ادامه گفت: «این دو عموزاده همراه با چهار تن دیگر از نزدیکان شان در درگیری بین طایفه موسایی و محمدی که در آن چند نفر کشته شدند بازداشت و به اعدام محکوم شدند. اولیای دم تا لحظه اعدام این دو زندانی رضایت ندادند و اکنون برای تعیین تکلیف و گرفتن رضایت چهار نفر دیگر که در معرض اعدام قرار دارند، رایزنی‌هایی در جریان است.»

این منبع همچنین گفت: «پس از اجرای حکم اعدام این دو زندانی، مادر علی‌محمد بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داد. همچنین بعد از اعدام این دو زندانی جو شهر به شدت امنیتی شد و درگیری میان مردم و نیروهای انتظامی به وجود آمد که ۷ نفر در این درگیری زخمی شدند؛ از جمله یک مامور انتظامی و بیش از ۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.»

اعدام علی‌محمد محمدی و اسلام محمدی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

پیشتر کارشناسان بسیاری درخصوص تاثیر مجازات اعدام بر خانواده محکومان و از جمله گرایش اعضاء خانواده فرد اعدام شده به ارتکاب جرایم و رفتارهای خشن هشدار داده‌اند.

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۲۱۱ اعدام از بین ۲۶۷ اعدامی که سال ۲۰۲۰ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید