زندان ارومیه؛ انتقال سه زندانی سیاسی به مکانی نامعلوم / نگرانی از اجرای حکم اعدام دو زندانی سیاسی

سه زندانی سیاسی عقیدتی زندان مرکزی ارومیه به نام‌های محی‌الدین ابراهیمی، محی‌الدین تازه وارد و داود جباری مراغوش در زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شدند. دو تن از این زندانیان حکم اعدام دارند و این موضوع نگرانی از اجرای حکم ایشان را افزایش داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارم آبان ماه ۱۴۰۰، سه زندانی سیاسی عقیدتی زندان مرکزی ارومیه به نام‌های محی‌الدین ابراهیمی، محی‌الدین تازه وارد و داود جباری مراغوش در زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شدند. دو تن از این زندانیان حکم اعدام دارند و این موضوع نگرانی از اجرای حکم ایشان را افزایش داده است.

محی‌الدین ابراهیمی (محی‌الدین ملا ابراهیمی)، ۴۱ ساله، درحالی ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۶ توسط نیروهای سپاه بازداشت شده بود که در هنگام بازداشت از ناحیه دو پا مجروح شده بود.

مهر ماه ۱۳۹۷ شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه، برای اولین بار برای این زندانی سیاسی حکم اعدام صادر کرده که این حکم از سوی شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور نقض شده بود. با این وجود شعبه دو دادگاه انقلاب حکم اعدام را مجددا برای این زندانی صادر کرد.

محی‌الدین ابراهیمی دو فرزند خردسال دارد که دارای معلولیت ذهنی هستند و سه سال پیش نیز یکی از برادرانش در حین کولبری توسط نیروهای مرزبانی مورد هدف قرار گرفت و کشته شد.

محی‌الدین تازه وارد، ۲۵ ساله، سال ۱۳۹۷ بازداشت و در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «عضویت در گروه‌های سلفی» به اعدام محکوم شده است.

انتقال این دو زندانی به مکان نامعلوم، نگرانی‌ها را درخصوص خطر اجرای حکم ایشان افزایش داده است.

داود جباری مراغوش، سومین زندانی که به مکان نامعلومی منتقل شده، در تاریخ ۱۴ خردادماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام عضویت در گروه دولت اسلامی «داعش» به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید