فعالین کارگری مهاباد حکم صادره برای نظام صادقی فعال کارگری را محکوم کردند

فعالین کارگری مهاباد طی «اطلاعیه شماره ۵۵» حکم صادره یک ماه حبس تعزیری برای «نظام صادقی» فعال کارگری و از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» را محکوم کردند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این بیانیه آمده است “ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکوم نمودن حکم صادره علیه نظام صادقی؛ صدور احکام زندان از سوی نهادهای قضایی به دلیل فعالیتهای کارگری و عضویت در تشکلهای مستقل کارگری ولو برای یک ساعت هم که باشد را غیر قانونی می دانیم و خواهان آزادی بی قید و شرط کلیه فعالین کارگری دربند هستیم.”
«نظام صادقی» از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» به اتهام عضویت در این کمیته به ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
پیش تر این فعال کارگری پس از بازداشتش در روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۴، سی و نه روز بازداشت را متحمل شده که حکم صادره به عنوان حکم مجازات یک ماه زندان او محاسبه شده است.
دادگاه این فعال کارگری جهت رسیدگی و تفهیم اتهام در روز یکشنبه ۷ تیر ماه ۱۳۹۴ در دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد و حکم صادره پس از گذشت چند روز به وی ابلاغ شد.
«نظام صادقی» در روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه بعد از ظهر هنگامی که به همراه همسر خود از ترمینال شهر سنندج عازم شهر محل سکونت خود اشنویه بود از سوی چندین مامور لباس شخصی بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل و در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ پس از بازجویی به زندان مرکزی شهر سنندج انتقال داده شد.
نامبرده با قرار وثیقه ۵۰ میلونی در ظهر روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ از این زندان آزاد شد.
همچنین «نظام صادقی» در سال ۱۳۸۶ به مدت یک سال در زندان مرکزی سنندج بازداشت بود.
وی در سال ۱۳۹۱ به همراه ۶۰ فعال کارگری به علت حضوردر مجمع عمومی اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری» در شهر کرج بازداشت شد وبه مدت چهار روز در زندان قزلحصار کرج بازداشت بازداشت بود.
این مجمع عمومی ششمین مجمع عمومی این کمیته و برای بررسی وظایف جاری، شرایط تشکل‌های صنفی، انتخابات اعضا و هیات مدیره بوده است.
در این بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زیادی از افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه بود، نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم شدید حاضران در جلسه کرده بودند.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید