مسعود کُردپور به زندان بوکان منتقل شد

گزارشی از آخرین وضعیت برادران کُردپور در زندان

پس از موافقت دادستانی با انتقال به محل سکونت، «مسعود کردپور» به «زندان بوکان» منتقل شد.

در پی اعلام موافقت دادستانی مهاباد مبنی بر انتقال «مسعود کُردپور» به محل سکونت با حفظ شرایط نیمه باز، روز چهارشنبه ۴ شهریورماه ١٣٩۴، این روزنامه‌نگار کُرد به «زندان مرکزی بوکان» منتقل شد.

در حالی که «مسعود کُردپور» جهت تسهیل رفت و آمد هر روزه از بوکان به محل حبس به منظور مراجعه و معرفی خود به «زندان مهاباد» (طرح نیمه‌باز)، از دادستانی آن شهر درخواست انتقال به محل سکونت کرده بود و با وجود موافقت «دادستان مهاباد» مبنی بر جابه‌جایی وی، برخلاف رویه سابق به داخل «زندان مرکزی بوکان» انتقال داده شد.

«مسعود و خسرو کُردپور» در اسفندماه ١٣٩١، بازداشت و در تیرماه ١٣٩٢، از «بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه» به «زندان مرکزی مهاباد» منتقل شدند.

پس از برگزاری سه جلسه دادگاهی علنی در شعبه اول «دادگاه انقلاب مهاباد» به ریاست قاضی «جوادی‌کیا»، این دو روزنامه‌نگار کُرد به اتهام “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام”، در مجموع به تحمل ٩ سال و ۶ ماه حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم شدند.

حکم اولیه در «دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی» برای «مسعود کُردپور» به تحمل ۳ سال زندان تعزیری و برای «خسرو کُردپور» به تحمل ۵ سال زندان تعزیری همراه با دو سال تبعید به «زندان مرکزی تبریز»، به اتهام “اجتماع و تبانی” برای “اقدام علیه امنیت ملی” کاهش یافت.

هم‌اکنون «خسرو کُردپور»، مدیرمسوول «آژانس خبری موکریان»، پس از پایان دوره تبعید دو ساله در «زندان تبریز»، برای ادامه تحمل دوره محکومیت خود در «زندان مرکزی مهاباد» نگهداری می‌شود و برادر وی «مسعود کُردپور» جهت سپری کردن دوره محکومیت ۳ سال حبس در «زندان مرکزی بوکان» نگهداری می‌شود.

پیشتر ۶ نماینده ی کرد مجلس و ٣٠ تن از فعالان سیاسی و مدنی در ایران و برخی نهادهای بین المللی حقوق بشری از دولت جمهوری اسلامی ایران و مسئولان دستگاه قضایی خواسته بودند با آزادی این دو روزنامه نگار موافقت کنند.

گزارش: کمال حسینی، آژانس خبری موکریان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید