اعزام به بیمارستان مطلب احمدیان زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج

مطلب احمدیان زندانی سیاسی بیمار، محبوس در زندان رجایی شهر کرج، که از سالهای پیش از بیماری ارکیتیس «عفونت بیضه» و انتقال عفونت به مثانه و همچنین عارضه نخاعی رنج می برد، به بیمارستان هاشمی نژاد تهران اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مطلب احمدیان، زندانی سیاسی، محبوس در زندان رجایی شهر کرج، روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰، به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شد.

آقای احمدیان که از عفونت بیضه و مثانه و همچنین آسیب‌های نخاعی رنج می برد، توسط پزشکان اورولوژی و نورولوژی مورد معاینه قرار گرفته است.

مطلب احمدیان به بیماری ارکیتیس (عفونت بیضه) و انتقال عفونت به مثانه مبتلا بوده و از عارضه نخاعی نیز رنج می برد.

بر اساس گزارش های دریافتی، این زندانی سیاسی کُرد باید برای جلوگیری از پیشرفت بیماری به طور منظم تحت نظر پزشک بوده و دوره‌های درمانی ویژه را طی کند اما امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت می کند.

آقای احمدیان، زندانی امنیتی در زمان بازداشت در سال ۱۳۸۹ از سوی نیروهای اداره اطلاعات مورد ضرب و جرح قرار گرفت و بر اثر صدمات ناشی از آن در ناحیه بیضه دچار آسیب دیدگی شده، به مدت طولانی با مخالفت دادستانی تهران با اعزام او به مراکز تخصصی درمانی خارج از زندان مواجه بوده است.

مطلب احمدیان، اهل بانه، در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و در پرونده اول خود پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل سلول انفرادی، به اتهام محاربه از طریق عضویت در کومله، به ۳۰ سال حبس در تبعید در زندان مینابمحاربه محکوم شد.

آقای احمدیان در مردادماه ۹۷ توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان کردستان به اتهامات «مشارکت در قتل» به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت نصف دیه کامل (دو دیه کامل برای ۴ متهم پرونده) و به اتهام «ضرب و جرح عمدی» از بابت همان پرونده به ۱ سال حبس و پرداخت ۲۰ میلیون تومان (۸۰ میلیون تومان برای ۴ متهم پرونده) بابت دیه فرد مجروح شده در درگیری محکوم شد.

مطلب احمدیان پس از ابلاغ این حکم در شهریورماه سال ۹۷ از زندان مرکزی سنندج به زندان اوین و در شهریور ۹۸ از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد و از آن زمان در حالی که به درمان تخصصی نیاز دارد، در آن زندان به‌سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید