زخمی شدن یک فعال مذهبی بلوچ توسط ماموران لباس شخصی در سراوان

مولوی محمد یوسف ارباب، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی «لباس شخصی» سراوان از توابع سیستان و بلوچستان زخمی شد، هنوز دلایل تیراندازی به سوی این فعال مذهبی نامعلوم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیایس و مدنی؛ یک فعال مذهبی بلوچ به نام مولوی محمد یوسف ارباب اهل سراوان، پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی «لباس شخصی» مورد حمله تیراندازی قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:«این فعال مذهبی بلوچ که موفق شده است از دانشگاه مشهد فوق لیسانس تاریخ بگیرد، ومدتی نیز به عنوان دبیر تاریخ در دبیرستان های کشور خدمت کرده است، توسط لباس شخصی های سپاه پاسداران مورد هدف قرار گرفته است.»

فعالین بلوچ ضمن تایید این گزارش افزوده‌اند: «مولوی ارباب بارها توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد مورد آزار و اذیت و تهدید قرار گرفته بود و در نهایت از کار برکنار شده بود.»

به گفته این منبع، کمر، جمجمه سر و دست و پاهای مولوی ارباب شدیدا آسیب دیده است و با گذشت ۱۷ روز، این روحانی بلوچ همچنان در منزل خود تحت مداوا قرار دارد.

براساس این گزارش، ماموران لباس شخصی سپاه که اقدام به حمله به وی کرده اند با هجوم مردمی به یمت آنها، فرار کردند و مردم محله این روحانی بلوچ را تا نزدیکترین بیمارستان محل انتقال داده اند.

مولوی محمد یوسف ارباب، از  مؤسسین دارالتحفیظ امام ابوحنیفه شهرستان سراوان و از چهره‌‌های مردمی و نویسنده اهل سنت است که چندین کتاب و مقاله در موضوعات مختلف به نگارش در آورده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید