آزادی کیانوش سلاطینی زندانی سیاسی از زندان اوین

کیانوش سلاطینی زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین پس از چهار سال حبس با اعمال قانون کاهش مجازات و اسقاده از عفو مشروط از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ کیانوش سلاطینی زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین، روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰، پس از چهار سال حبس با استفاده از عفو مشروط از زندان آزاد شد.

کیانوش سلاطینی، پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به هفت سال و شش ماه حبس ۸۰ ضربه شلاق و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود. وی با اعمل قانون کاهش مجازات و استفاده از عفو مشروط پس از چهار سال حبس از زندان اوین آزاد شد.

آقای سلاطینی در تاریخ ۱۸ دیماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در سالن فوتسال محل مربی گری خود بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی حدود دو ماه بعد با پایان مراحل بازجویی به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

کیانوش سلاطینی خردادماه ۹۷ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، توهین به مقدسات، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری» به ۱۹ سال و شش ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

این حکم نهایتا در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۹۷ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی بابایی و مستشاری قاضی زرگر عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد هفت سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» برای وی قابل اجرا بود.

با اعمال قانون کاهش مجازات، محکومیت او به ۵ سال زندان تقلیل یافت. همچنین خردادماه امسال حکم ۸۰ ضربه شلاق او اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید