جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نادر صادقیان فعال مدنی«آذربایجانی» در تبریز برگذار شد

جلسه دادگاه نادر صادقیان فعال مدنی “آذربایجانی” ساکن تبریز، در دادگاه انقلاب این شهر برگذار شد، او از بابت اتهاماتی همچون « تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی» محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ نادر صادقیان فعال مدنی “آذربایجانی” ساکن تبریز، روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط دادگاه کیفری دوم شعبه ۱۱۱ محاکمه شد.

گفتنی است: این فعال آذربایجانی در بخش دیگر از این پرونده از سوی شعبه اول دادگاه‌ انقلاب تبریز‌ به ریاست «قاضی حملبر»  به چهار ماه حبس تعزیری محکوم‌ و با توجه‌ به ماده ۴۶ و تبصره الحاقی‌ ماده ۴۷ قانون‌ مجازات‌ اسلامی، به‌ مدت‌ چهار سال تعلیق‌ شده است.

نادر صادقیان چهارم مرداد ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این منتقل شده بود و در ۲۳ مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردید.

لازم به ذکر است دوم مرداد، همزمان با برگزاری اعتراضات خیابانی در شهر تبریز در حمایت از خواست های ملت عرب الاحواز و تبعیضهای سیستماتیک موجود علیه ملت آذربایجان، جو سنگین امنیتی در شهرهای مختلف آذربایجان و دستگیریهای متعدد در برخی شهرها علی الخصوص در شهر تبریز مخابره شد.

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان تظاهرات دوم مرداد ۱۴۰۰، تعداد افراد بازداشتی تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید