اعدام یک زندانی بلوچ به اتهام «قتل عمد» در زندان عادل آباد شیراز

محمد اقبال رئیسی، شهروند بلوچ اهل یکی از روستاهای فنوج در استان سیستان و بلوچستان، که پیشتر در دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “قتل عمد” به قصاص نفس اعدام محکوم شده بود در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

به گزارش کمپین دفاع از ندانیان سیاسی و مدنی؛  محمد اقبال رئیسی،۲۳ ساله، فرزند بنیاد اهل روستای “ریتک” از توابع شهرستان فنوج، روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰،  به اتهام قتل عمد در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

گزارش شده است محمد شب گذشته در تماسی که با خانواده خود داشته به آنها خبر داده که به قرنطینه زندان منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، صبح امروز که خانواده وی به شیراز رسیده اند از سوی مسئولان زندان به سردخانه، جهت تحویل گرفتن پیکر فرزندشان ارجاع داده شده اند.

گفتنی است که خانواده مقتول مبلغ دیه یک میلیاردی را در ازای رضایت، از خانواده محمد خواستار بوده که آنها موفق به پرداخت این مبلغ نشدند.

کمپین فعالین بلوچ می گوید: «محمد اقبال جهت کارگری به شیراز رفته و صاحب کار او که آذری و اهل اردبیل بوده است، یک شب در حالت نئشگی قصد تعرض به او را داشته که محمد اقبال از خود دفاع کرده که منجر به کشته شدن او شده است.»

محمد اقبال در سن ۲۰ سالگی بازداشت شده و پس از یک سال و نیم بازداشت در زندان شیراز اعدام شده است.

بر اساس گزارش سالانه کمپین فعالین بلوچ، دست‌کم ۱۶ اعدام و شش صدور حکم اعدام در سال گذشته میلادی به ثبت رسیده است. از میان این زندانیان، سه زندانی به اتهام قتل مامورین نظامی، دو زندانی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروهای

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید