کامیار فکور فعال کارگری توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد

کامیار فکور فعال کارگری، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵۰ ضربه شلاق، هشت ماه حبس و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ کامیار فکور فعال کارگری، طی روزهای اخیر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۵۰ ضربه شلاق، هشت ماه حبس و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمود حاج مرادی صادر و ابلاغ شده است، آقای فکور از اتهام «تبلیغ علیه نظام تبرئه و از بابت اتهامات نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی»، به هشت ماه حبس، ۵۰ ضربه شلاق و ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده که احکام صادره به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

کامیار فکور در تاریخ ۶ شهریورماه امسال، جهت اخذ آخرین دفاعیات به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. تنها چند ساعت پس از برگزاری دادگاه کامیار فکور، وی و شمار دیگری از فعالین کارگری توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی تحت عنوان روشن شدن برخی از «ابهامات» و «خط قرمزها» احضار شدند.

آقای فکور روز یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ به همراه اسعد مفتاحی، کارگر اسنپ‌فود و اسماعیل گرامی، معلم بازنشسته در جریان تجمع کارگران، معلمان و بازنشستگان در مقابل وزارت کار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ ۲۷ اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید