‌صدور حکم اعدام کامران رضایی فر، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین « بند ۲۴۰ و ۲۰۹» در دادگاه انقلاب تهران

کامران رضایی فر، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین« بند ۲۴۰ و ۲۰۹» در دادگاه بدوی به ریاست قاضی عموزاد به اعدام محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ اواخر شهریور ۱۴۰۰، حکم بدوی اعدام برای زندانی سیاسی کامران رضایی فر، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد صادر و به وی ابلاغ شد.

حکم بدوی اعدام برای زندانی سیاسی کامران رضایی فر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد صادر و به وی ابلاغ گردید. این حکم در اواخر شهریور ۱۴۰۰، بعنوان حکم بدوی به کامران رضایی فر ابلاغ شده است.

کامران رضایی فر، در دی ماه ۹۸ توسط مأمورین اطلاعاتی بازداشت و به بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین منتقل شد، مدت ۷۷ روز در سلول انفرادی زیر بازجویی و محروم از امکان تماس و ملاقات با خانواده‌اش قرار داشت.

او در این مدت تحت انواع شکنجه‌های روحی از جمله بازداشت همسر و فرزندش قرار گرفت که از مصادیق نقض حقوق بشر بشمار میرود.

کامران رضایی فر، پس از اتمام بازجویی ها با قرار وثیقه سنگین از زندان آزاد شد، اما در خرداد ۹۹ به بازپرسی فراخوانده شد و به اتهام «افساد فی الارض» مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل گردید.

دوشنبه ۸ دی ماه ۹۹ در جلسه‌ دادگاه قاضی عموزاد او را به اعدام تهدید کرد. سرانجام در شهریورماه ۱۴۰۰، قاضی عموزاد حکم اعدام وی را در مرحله بدوی صادر کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید