کزارشی از آخرین وضعیت وخیم سید علی رضا نزاری در زندان شیبان اهواز /  احکام ۱۵ ساله توسط دادگاه انقلاب این شهر

سید على رضا نزارى، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز در وضعیت جسمانی نابسامانی بسر می برد، او توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سید على رضا نزارى، ۶۵ ساله، زندانی محبوس در زندان شیبان اهواز در شعبه ۱۲ بازپرسى، با نسبت دادن اتهامات ارتباط با خارج، اقدام علیه امنیت کشور و دیگر اتهامات امنیتى و سیاسى در شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

سید على رضا نزارى(سید صادق نزارى)،۶۵ ساله، از ساکنان شهر اهواز، در چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۷ در بازداشت هاى فله اى اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه ،توسط اداره اطلاعات اهواز به همراه صدها نفر بازداشت شد.

شعبه ۱۲ بازپرسى و با نسبت دادن اتهامات ارتباط با خارج، اقدام علیه امنیت کشور و دیگر اتهامات امنیتى و سیاسى در شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به ۱۵ سال حبس محکوم شد.سید علیرضا نزارى به این حکم اولیه اعتراض کرده است و بعد از صدور قرار وثیقه ۵ میلیارد ریال براى درمان به دلیل وخیم بدون وضعیت سلامتى او،  هم اکنون در خارج از زندان است و سکته مغزى گرفته است.

سید على رضا نزارى همراه احمد امین(قیس) غزى نویسنده و پژوهشگر و فعال فرهنگى عرب ماه ها در تحت شدیدترین شکنجه هاى جسمى و روانى در بازداشتگاه اطلاعات قرار گرفته بود که سپس به زندان همدان تحت شرایط ممنوع از ملاقات منتقل شد وبعد از یکسال همراه چندین زندانى عرب به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

این فعال مسن عرب در اثر شکنجه شدید فیزیکى و فشارهاى روانى بازداشتگاه و زندان از بیماریهاى فشارخون، بیماریهاى ریوى و قلب رنج مى برد و اخیراً سکته مغزى گرفته است و وضعیت او وخیم است.

سید علیرضا نزارى از فعالان سیاسى عرب که حدود ۲۰ سال از عمرش در زندان هاى ایران گذرانده است. او چهار بار به دلیل فعالیت هاى سیاسى و در دفاع از حقوق مردم عرب وارد زندان شده است. در دهه ۶۰، دهه۷۰، در سال ۱۳۸۸ و آخرین بار در مهرماه ۱۳۹۷ که مدتى پیش با حکم ۱۵ سال حبس مواجه شد.
نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید