بازداشت و انتقال یک شهروند جهت سپری نمودن دوران محکومیت به زندان مریوان /  آزادی یک شهروند با تودیع قرار وثیقه از زندان سنندج

هیوا عزیزپور، اهل یکی از روستاهای سروآباد که پیشتر توسط دادگاه انقلاب مریوان، به اتهام «همکاری با حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک)» به پنج ماه حبس محکوم شده بود بازداشت و جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود روانه زندان مریوان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ هیوا عزیزپور شهروند اهل روستای «دیوزناو» از توابع سروآباد، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب مریوان به اتهام «همکاری با حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک)» به پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده بود بازداشت و به زندان منتقل شد.

هیوا عزیزپور روز سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در سروآباد بازداشت و پس از دو ماه با وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی و موقتاً تا زمان اتمام دادرسی آزاد شده بود.

این شهروند،  نهایتاً زمستان سال گذشته توسط دادگاه انقلاب مریوان به اتهام «همکاری با حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک)» به پنج ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم شد.

همچنین در خبری دیگر از سنندج یک شهروند به نام فردین مولودی، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود با اتمام دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه «۴۰۰» میلیون تومان به صورت موقتا از زندان آزاد شد.

فردین مولودی ۳۵ ساله روز جمعه ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازدشت شده بود.

فردین مولودی در ایام بازداشت از حق ملاقات با خانواده و حق دسترسی به وکیل محروم بوده است. این شهروند به «همکاری با احزاب کُرد مخالف نظام» محکوم شده است.

فردین مولودی طی سال‌های اخیر بارها توس‍ط نهادهای امنیتی بازداشت و به حبس محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید