سپیده قلیان با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد

سپیده قلیان، فعال مدنی، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی با هجوم به منزل خواهرش در اهواز در ایام مرخصی بازداشت شده بود با اتمام دوران بازجویی به زندان اوین «بند زنان» منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سپیده قلیان، فعال مدنی، روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، با اتمام دوران بازجویی به زندان اوین بند زنان منتقل شد.

خانم قلیان روز دوشنبه ۱۹ مهرماه، در حالی که در ایام مرخصی بسر می‌برد، توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهر خود در اهواز بازداشت و روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع در گفتگو با کمپین گفته بود که در جریان این بازداشت ۳۰ مامور زن و مرد به منزل خواهر خانم قلیان مراجعه کرده و تمامی تلفن‌های همراه خانواده را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

سپیده قلیان پیش‌تر در روز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ بازداشت و روز شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸، با سپردن وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شده‌بود.

سپیده قلیان، یکی از متهمان هفت‌تپه که به ۱۹ سال و نیم زندان محکوم شده‌است، از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در زندان قرچک ورامین در اعتصاب غذای خشک بود و از بامداد روز جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ با وعده مسئولان زندان مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داده‌بود.

سپیده قلیان ابتدا در ۲۷ آبان‌ماه ۹۷ بازداشت و در آذرماه با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شده‌بود، اما دوباره در روز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۷ در اهواز بازداشت شد و یک‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، از زندان سپیدار اهواز به زندان اوین منتقل شده‌بود.

این شهروند خبرنگار در هشتم اردیبهشت در حالی به زندان اوین منتقل شد که در همان روز اسماعیل بخشی و امیر (علی) امیرقلی نیز به همراه چند متهم دیگر به زندان اوین منتقل شده‌بودند.

پیش‌تر گزارش شده‌بود که در این جلسه بازپرسی، ۴ اتهام از جمله «فعالیت تبلیغی علیه نظام ، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور  ، همکاری با گروهای معاند  و اخلال در نظم عمومی» به خانم قلیان تفهیم شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید