دادگاه کیفری تبریز وحید ابهری را به حبس و جزای نقدی محکوم کرد

وحید ابهری فعال مدنی آذربایجانی، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شده بود طی حکمی که روزهای اخیر به وی ابلاغ شده است به حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ وحید ابهری فعال مدنی آذربایجانی، ساکن تبریز توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست رضا فروغی به اتهام  «تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابرتی در فضای مجازی» به سه ماه حبس تعزیزی درجه شش با احتساب ایام بازداشت قبلی و تودیع ۲۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

نهایتأ دادگاه با در نظر گرفتن جهات مندرج مشترک در تعویق و تعلیق مجازات در ماده ۴۰ قانون مجازات اسلامی و با استناد به ماده ۴۶ قانون عنوان شده و تبصره الحاقی به ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی (ماده هفتم قانون کاهش مجازات حبس تعزیری) اجرای بخشی از مجازات، یعنی دو ماه از حبس تعزیری را به مدت دو سال به حالت تعلیق در آورده است.

وحید ابهری ۳۱ شهریورماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این منتقل شده بود و در ۲۳ مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکری تبریز آزاد گردید.

لازم به ذکر است دوم مرداد، همزمان با برگزاری اعتراضات خیابانی در شهر تبریز در حمایت از خواست های ملت عرب الاحواز و تبعیضهای سیستماتیک موجود علیه ملت آذربایجان، جو سنگین امنیتی در شهرهای مختلف آذربایجان و دستگیریهای متعدد در برخی شهرها علی الخصوص در شهر تبریز مخابره شده بود.

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان تظاهرات دوم مرداد ۱۴۰۰، تعداد افراد بازداشتی تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید