مهدی حاجتی نماینده پیشین شورای شهر شیراز از خروج خود از ایران خبر داد

مهدی حاجتی نماینده پیشین شورای شهر شیراز، در حساب توییتر از خروج خود از ایران خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مهدی حاجتی نماینده پیشین شورای شهر شیراز طی روزهای اخیر با انتشار تصویری از احضاریه ارسالی توسط شعبه اول اجرای احکام دادگاه انقلاب شیراز، از خروج خود از ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در حساب توییتری خود نوشت: « طبق آنچه در این سند قضایی می‌بینید، امروز پایان زمان معرفی بنده به زندان بوده‌ است. زندانی که آغاز آن مشخص بود، اما بعید بود، پایان آن همین حکم باشد.»

وی افزود: «جهت اطلاع دوستان، از کشور خارج شده‌ام؛ اما همچنان در شرایط امنی نیستم. در یک شرایط امن‌تر بیشتر توضیح خواهم داد.»

این عضو کمیسیون حقوق شهروندی در شورای شهر شیراز، به «اتهام تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به بیرجند محکوم شده بود.

حاجتی پیشتر در مهر ماه ۹۸ پس از دفاع از حقوق شهروندان بهایی بازداشت و به تحمل یک سال زندان محکوم شده و چندی بعد در پی اجرای این حکم حدود هشت ماه را در زندان سپری کرده بود.

وی همچنین در اسفند ماه ۹۸ نیز به دنبال انتشار مطالب انتقادی در شبکه‌های مجازی در زمینه مدیریت بحران کرونا بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه به صورت موقت آزاد بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید