گزارشی از آخرین وضعیت مجید حسینی‌نژاد زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

مجید حسینی نژاد، فعال مدنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین همچنان از مرخصی محروم شده و مسئولین زندان با اعزام به مرخصی وی مخالفت می‌کنند، او در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله خود است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مجید حسینی نژاد، فعال مدنی، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۹ زندان اوین همچنان از اعزام به مرخصی از سوی مسئولین قضایی محروم مانده است.

مجید حسینی نژاد، فعال مدنی و زندانی سیاسی پس از معرفی خود در روز شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹،  به شعبه یکم اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۵ سال اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آقای حسینی‌نژاد، در حال حاضر در اندرزگاه ۸ سالن ۹ این زندان دوران محکومیت خود را سپری می کند.

این فعال مدنی، در دی ماه ۱۳۹۷, در حوالی میدان انقلاب در تهران توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۳ بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد و در مراحل دادرسی در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ تحمل ۵ سال آن لازم به اجرا است.

لازم به ذکر است، مجید حسینی نژاد، در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹, توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، از بابت اتهامات « فعالیت تبلیغی علیه نظام » و « اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی »، در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اجرای اشد مجازات از بابت اتهام « اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی » لازم به اجرا شد. حکم مذکور بصورت غیابی و با استناد به ماده ۴۵۰ از قانون مجازات اسلامی که “برعدم ضرورت تشکیل جلسه تجدیدنظر با حضور متهم و وکیل مدافع وی تاکید می کند” صادر شد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت شعبه مذکور « محمد مقیسه » از بابت اتهامات « فعالیت تبلیغی علیه نظام » و « اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی »، محاکمه و به تحمل۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

مجید حسینی نژاد، در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۷, در حوالی میدان انقلاب تهران به همراه آرشام « محمود » رضائی و محمد حسین زاده، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲ الف سپاه واقع در زندان اوین در حالی که در دوران بازجوئی از حق دسترسی به وکیل محروم ماند با اتهامات « فعالیت تبلیغی علیه نظام » و « اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی »، مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.

نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل