شهناز (بریوان) صادقی فر، زندانی سیاسی، به اداره اطلاعات احضار و سپس بازداشت شد

شهناز (بریوان) صادقی فر، زندانی سیاسی، که به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، با احضار به اداره اطلاعات ارومیه بازداشت و روانه زندان ارومیه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شهناز (بریوان) صادقی فر، زندانی سیاسی، روز یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، با احضار به وزارت اطلاعات ارومیه بازداشت و روانه زندان شد.

شهناز (بریوان) صادقی فر، حدود شش ماه پیش با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و به مدت ۹ ماه به مرخصی درمانی اعزام شده بود، و قرار بود طی روزهای اخیر به مراکز درمانی شیراز جهت عمل جراحی مراجعه کند که به وزارت اطلاعات احضار و سپس روانه زندان شده است.

شهناز (بریوان) صادقی‌فر و دخترش آیناز زارع، در شهریورماه ۱۳۹۸، پس از سه سال عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران، با دریافت امان نامه، از مرز بانه به ایران بازگشته و سپس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

گفته شده است، این دو شهروند کُرد، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت دو ماه تحت بازجویی بودند.

شهناز (بریوان) صادقی فر و دخترش آیناز زارع در آبان‌ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.

آیناز زارع، پیشتر از سوی شعبه اول دادگاه کیفری ارومیه ویژه اطفال و نوجوانان به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه اول دادگاه کیفری ارومیه ویژه اطفال و نوجوانان، این نوجوان کُرد را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در حزب آزادی کُردستان (پاک)»، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

محکومیت حبس او در پی اعتراض به این حکم به ۱ سال حبس کاهش یافت.

او با سپری کردن بیش از ۱۵ ماه حبس، روز پنج شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۹، از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید