سهیلا حجاب زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین به زندان سنندج تبعید شد

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین به زندان سنندج تبعید شد. این انتقال همراه با خشوند صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سهیلا حجاب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین،  به زندان سنندج تعبید شد. این زندانی همراه با خشونت منتقل شده است.

لازم به یاآوری است: اخیرا دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی آقای امین وزیری، دستور ممنوع الملاقتی این زندانی را امضاء کرده بود.

سهیلا حجاب در خردادماه ۱۳۹۸ بازداشت و پس از ۸ماه با تودیع قرار وثیقه ۳میلیارد تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شد. وی در فروردین ۱۳۹۸ توسط قاضی مقیسه محاکمه و به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی» «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان، درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی، پیش از آن نیز در تاریخ هفتم دی‌ماه ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

وی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط دادگاه تجدید نظر مورد تائید قرار گرفت و با اجرای این حکم پس از تحمل پنج ماه از مجموع حبس دو ساله اش در زندان عادل‌آباد، مشمول عفو مشروط گردید.

سهیلا حجاب روز شنبه سوم خردادماه ۱۳۹۹ پس از پایان جلسه دادگاه تجدید نظر و در هنگام خروج از ساختمان دادگستری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. او در هنگام بازداشت از سوی نیروهای امنیتی به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

گفتنی است این زندانی سیاسی در آبان‌ماه ۱۳۹۹، جهت تفهیم اتهام بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای او گشوده شده است به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده و از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» تفهیم اتهام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید