هوشمند علیپور زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی سنندج دست به اعتصاب غذا زد

هژارعلیپور برادر زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی سنندج، با انتشار توییتی از اعتصاب هوشمند علیپور خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ هوشمند علیپور، زندانی محبوس در زندان مرکزی سنندج، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰،  دست به اعتصاب غذا زد.

بر اساس این گزارش، هژار علیپور برادر هوشمند علیپور با انتشار یادداشتی در توییتر نوشت: برادرم هوشمند علیپور از روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه در اعتراض به فشار و سرکوب خانواده‌ خود دست به اعتصاب‌ غذا زد.

وی افزود: هر مساله‌ای برای هوشمند در زندان پیش ‌بیاید، عواقب آن با جمهوری اسلامی است. «برادرم ژیان علیپور را ترور کردند، می‌خواهند هوشمند را هم بکشند.»

این زندانی سیاسی کە حکم اعدام وی سال گذشته لغو شد، در پی محاکمە مجدد توسط شعبە دوم دادگاه انقلاب سنندج بە ٣٨ ماه زندان محکوم شده است.

وی اواسط مرداد ماه ٩٧ بازداشت شد و تنها ۴ روز پس از بازداشت، اعترافات اجباری او در برنامه اخبار شبانگاهی ٢٠:٣٠ شبکە خبر جمهوری اسلامی پخش و یک سال بعد توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اعدام محکوم شد.

ژیان علیپور برادر هوشمند علیپور که به کولبری مشغول بود، روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر ماه در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای سرکوبگر، جان خود را از دست داد.

وی ۳۲ ساله، متاهل و پدر دو فرزند خردسال ۴ و ۹ ساله از اهالی روستای “بیژوی” از توابع شهرستان سردشت در آذربایجان غربی بود.
نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل