گزارشی از آخرین وضعیت ابوالحسن منتظر، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج

ابوالحسن منتظر، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، طی روزهای اخیر در پی ناراحتی قلبی به بیمارستان رجایی کرج اعزام و ساعاتی بعد بدون رسیدگی پزشکی به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ابوالحسن منتظر، ۶۲ ساله از زندانیان سیاسی دهه ۶۰، زندانی محبوس در رجایی شهر کرج،  روز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، در پی ناراحتی قلبی به بیمارستان رجایی کرج اعزام و ساعاتی بعد بدون رسیدگی پزشکی به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد.

بر اساس این گزارش، ابوالحسن منتظر، که مدتی قبل عمل جراحی قلب باز کرده و مبتلا به دیابت است، اواسط ماه جاری از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این خصوصبه کمپین گفت: «آقای منتظر چندی قبل عمل جراحی قلب باز کرده و علاوه بر این مبتلا به بیماری دیابت است. به دلیل گرفتگی عروق، دست‌ها و پاهای او متورم شده و دردناک بود با این وجود اعزام او با پابند انجام شده و علیرغم درد در این ناحیه و ابراز ناراحتی ماموران اعزام حاضر به باز کردن پابند نشدند. نهایتا به دلیل درد شدید ناشی از پابند آقای منتظر از ادامه درمان انصراف داده و با حال نامساعد بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد.»

ابوالحسن منتظر اواسط آبان‌ماه امسال از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

آقای منتظر در سال ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این شهروند نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام و ارتباط با یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی آبان‌ماه ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید