هشدار عفو بین‌الملل درباره خطر اجرای مجازات اعدام برای دو دانشجوی نخبه

یک سازمان بین‌المللی با انتشار نامه‌ای سرگشاده‌ خطاب به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، ضمن هشدار درباره احتمال صدور احکام ناعادلانه علیه دو دانشجوی نخبه بازداست شده، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  در این نامه‌ خطاب به غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، «بازداشت ناعادلانه و ضرب‌ و شتم» علی یونسی و امیرحسین مرادی، را محکوم کرده است.

عفو بین‌الملل ابراز نگرانی کرده است که دو دانشجوی مذکور از فروردین ماه ۹۹ در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس هستند و در جریان یک دادرسی ناعادلانه، با خطر محکومیت به ارتکاب جرایم ساختگی و احتمال صدور مجازات اعدام روبرو هستند.

در این نامه آمده است: ماموران وزارت اطلاعات برای دریافت اعترافات اجباری از علی یونسی و امیرحسین مرادی، آنها را به شدت شکنجه کرده و مدتی طولانی در سلول‌های انفرادی نگهداری کرده‌اند.

علی یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۹۶ توسط نیروهای وزارت اطلاعات پس از ضرب‌ و شتم شدید بازداشت شد.

امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری نیز همان تاریخ به صورت جداگانه بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید