حسن علیجانی به صورت مشروط از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد

حسن علیجانی، زندانی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد که پیشتر توسط دادگاه انقلاب مشهد به زندان و شلاق محکوم شده بود با پایان دوران محکومیت خود به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حسن علیجانی، زندانی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد روز دوشنبه یکم  آذر ماه ۱۴۰۰، به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

آقای علیجانی پیشتر توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۱۹ سال حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده و این حکم در مرحله تجدید نظر به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تقلیل یافت.

آقای علیجانی در جریان اعتراضات دیماه سال ۹۶ بازداشت و در دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری» مجموعا به ۱۹ سال حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده بود. این حکم توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق کاهش پیدا کرد.

حسن علیجانی که پیشتر در مشهد به کار کشاورزی مشغول بوده، در دوران جنگ ایران و عراق سال‌ها به عنوان تخریب‌چی حضور داشته و انگشتان دستش را در جنگ از دست داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید