ادامه تحمل کیفر علی سلیمانی با پابند الکترونیکی در خارج از زندان

علی سلیمانی، زندانی محبوس در زندان بزرگ، طی حکمی از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران، ادامه محکومیت خود را با پابند الکترونیکی در خارج از زندان سپری خواهد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر علی سلیمانی،  زندانی محبوس در تهران بزرگ، طی حکمی که از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، صادر شده است، وی از این به بعد با پابند الکتریکی باقیمانده حبس خود را در خارج از زندان سپری خواهد کرد.

لازم به ذکر است علی سلیمانی، در تاریخ ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰، از زندان تهران بزرگ به مرخصی اعزام شده بود.

آقای سلیمانی در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به یک بازداشتگاه امنیتی در زندان اوین منتقل شد. وی مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومان به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهریار به صورت غیابی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه این حکم مجددا صادر و نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای سلیمانی سرانجام در تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه امسال جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید