پایان اعتصاب غذای شاکر بهروز، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ارومیه

شاکر بهروز، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ارومیه، با وعده مساعد مسئولین زندان به اعتصا ب خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شاکر بهروز، زندانی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در زندان ارومیه، روز چهارشنبه سوم آذر ماه ۱۴۰۰، با وعده مساعد مسئولین زندان به اعتصاب خود پایان داد.

شاکر بهروز، روز یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰، درپی اعتراض به اعمال فشار نهادهای امنیتی بر شاکیان پرونده به جهت عدم اعلام رضایت، دست به اعتصاب غذا زده بود.

شاکر بهروز به قتل یکی از اعضای سپاه پاسداران متهم و از بابت این اتهام به اعدام محکوم شده است. او در پرونده دیگر خود به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود که این حکم تیرماه امسال در دیوان عالی کشور نقض شد.

شاکر بهروزی، شهروند کُرد اهل دیزج مرگه‌ور ارومیه، پاییز سال ۱۳۹۷، با بازگشت از اقلیم کردستان و دریافت امان‌نامه خود را به اداره اطلاعات ارومیه معرفی کرد.

این زندانی سیاسی کُرد پس از ۲ هفته با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه آزاد شد.

روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۷، این شهروند کُرد توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه بازداشت شد.

اتهام انتسابی علیه شاکر بهروزی، قتل «یکی از اعضای سپاه پاسداران» عنوان شده بود.

بر اساس گزارشات وی به مدت ۱ سال و ۱۸ روز در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه واقع در پادگان المهدی سپاه تحت بازجویی و شکنجه‌های جسمی و روحی شدید قرار داشت.

این زندانی سیاسی کُرد، در پروندەای دیگر اواخر اسفند ماه ۱۳۹۸، از سوی شعبە دوم دادگاه انقلاب ارومیە بە ریاست قاضی شیخ لو بە اتهام «عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران»، بدون حق برخورداری از وکیل و در دادگاهی چند دقیقه ای بە ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدە بود.

طی چند هفته اخیر، شعبە دوم دادگاه انقلاب ارومیه بە ریاست قاضی شیخ لو، شاکر بهروزی زندانی سیاسی کُرد را به اتهام «بغی» از طریق «عضویت در حزب کومله» به اعدام محکوم کرد.

این حکم روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۹، به وکیل این زندانی سیاسی ابلاغ شد.

به گفته افراد نزدیک به آقای شاکری «شاکر مدت یک سال و ٩ روز در سلول های انفرادی تحت شکنجە بودە تا بە ترور یکی از اعضای بومی سپاه پاسداران بەنام «مامل محمدی» اعتراف کند.

بر اساس گزارش «مامل محمدی» از اعضای بومی سپاه پاسداران بود که در روز سەشنبە ٢٢ اسفندماه ۱۳۹۷، در منطقە مرگور ارومیە از سوی افراد مسلح ناشناس بە قتل رسید.

بعدها گروهی نظامی وابستە بە حزب دمکرات کُردستان ایران، موسو به «عقاب های زاگرس»مسئولیت این عملیات را بر عهدە گرفته بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید