پرونده‌سازی جدید علیه فرزانه انصاری‌فر/ سرقت آسانسور در حین قیام آبان ۹۸ + سند

فرزانه انصاری‌فر، یکی از خواهران دادخواه جانباختگان قیام آبان ۹۸، در پی دریافت ۳ ابلاغیه طی دو هفته اخیر از سوی دادگستری استان خوزستان احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛  فرزانه انصاری‌فر خواهر فرزاد انصاری‌فر از جانباختگان قیام آبان، با انتشار یادداشتی از دریافت ۳ ابلاغیه طی دو هفته اخیر و احضار به شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر و شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان خبر داده است.

بر اساس ابلاغیه‌های دریافتی، وی باید در موعد مقرر برای ارائه آخرین دفاعیات درباره اتهام‌های انتسابی علیه او در شعبه‌های مذکور حضور پیدا کند.

در ادامه اعمال فشارهای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به این خواهر دادخواه، اتهام‌های انتسابی علیه وی، “تجمع غیر قانونی”، “انتشار تصاویر تحریک آمیز و تبلیغ علیه نظام”، “توهین به علی خامنه‌ای”، “تبلیغ علیه نظام از طریق شعارنویسی و شرکت در اعتراضات سال ۹۸”، “اخلال در نظم آسایش عمومی و برهم زدن امنیت کشور”، “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور”و “سنگ پرانی علیه ماموران انتظامی و امنیتی”، عنوان شده است.

یکی از اتهام‌های مطروحه علیه خانم انصاری‌فر، ضرب و جرح “رحمان بدری” فرمانده سابق یگان ویژه شهرستان بهبهان و شکستن دست او است. وی همچنین به اتهام‌ عجیب “سرقت بالابر” نیز متهم شده است.

این شهروند پیشتر نیز به دنبال شرکت در تجمعات اعتراضی در بهبهان و پیوستن به کمپین نه به جمهوری اسلامی، به اتهام‌هایی از قبیل؛ “مشارکت در اخلال در نظم و آسایش عمومی”، “بر هم زدن امنیت ملی” و “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی” محکوم شده بود.

فرزانه انصاری‌فر خواهر فرزاد انصاری‌فر است که ظهر روز شنبه ۲۵ آبان‌ ماه ۹۸، در جریان اعتراضات سراسری در شهرستان بهبهان، بر اثر اصابت گلوله نیروهای سرکوبگر، در حالی که ۲۸ سال سن داشت، جان خود را از دست داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید