اعدام مریم خاکپور به اتهام «مواد مخدر» در زندان دستگرد اصفهان

مریم خاکپور، زندانی محبوس در زندان دستگرد اصفهان که پیشتر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر بازداشت و به اعدم محکوم شده بود در زندان این شهر اعدام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حکم اعدام یک زن با هویت مریم خاکپور، ۴۱ ساله و اهل کاشان، محبوس در زندان دستگرد اصفهان، روز پنج‌شنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰، به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، مریم خاکپور، از پنج سال پیش در زندان بسر میبرده، وی از جهت اتهاماتی در رابطه با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص جزییات پرونده مریم خاکپور به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «مریم خاکپور از ۵ سال پیش در بند زنان زندان دستگرد بود و خودش بارها اظهار کرده بود که مواد متعلق به او نبوده و گناهی نداشته و برای همسرش بوده است.

او از همسرش سه سال پیش طلاق گرفته است و همسرش به ۱٨ سال زندان محکوم شده ولی خودش اعدام شد.»

اعدام مریم خاکپور تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۰۵ زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند در ایران اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند.

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران درطی گزارشی، نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش چشمگیر آمار اعدام‌های مربوط به مواد مخدر ابراز کرده و نسبت به ادامه این روند هشدار داده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل