با مرخصی شکیلا منفرد زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ برای پنجمین بار مخالفت شد

شکیلا منفرد زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ، که به بیماری صفرای معده دچار است، با رد مرخصی توسط دستگاه قضایی روبه رو شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شکیلا منفرد زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ، که برای پنجمین بار با اعزام به مرخصی وی مخالفت شده است از نارحتی بیماری صفرای معده رنج می‌برد.

بر اساس این گزارش، علت این مخالفت، گزارشی از بازجوی پرونده و ضابطین قضایی مبنی بر انجام مصاحبه شکیلا منفرد با شبکه های فارسی زبان خارج از کشور بیان شده است.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند یک الف بازداشتگاه قرارگاه ثارالله منتقل شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

این فعال مدنی روز چهارشنبه یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۹، درحالی‌که جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، پس از اتمام جلسه دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال سیاسی نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلام» به ۵۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است شکیلا منفرد که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده است، در بدو ورود به این زندان و در پی اعتراض به ماموران زندان درخصوص تصمیم به انتقال به بند زندانیان غیرسیاسی، از سوی کادر زندان مورد ضرب شتم قرار گرفت تا جایی که هر دو دست وی به شدت کبود شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید