بازداشت شدگان نیزار ماهشهر در آبان۹۸؛ عباس دریس و محسن دریس به ترتیب به اعدام  و حبس ابد محکوم شدند

عباس دریس و محسن دریس

دو برادربه نامهای عباس دریس و محسن دریس،  که در رابطه با اعتراضات آبان ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند به اعدام و حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر به خانواده دو بازداشتی به نامهای عباس دریس و محسن دریس، اعلام شده است که عباس به اعدام و محسن به حبس ابد محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، در یک روند پرابهام قضایی اداری، مسئولان زندان به خانواده عباس دریس اعلام کرده‌اند او به اعدام محکوم شده است.

عباس دریس، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ است که پیشتر در واقعه نیزارماهشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و همکنون در زندان این شهر نگهداری می‌شود.

به گفته یک منبع مطلع« در روال غیررسمی به خانواده دریس گفته شده است، محسن دریس، فرزند دیگر آنان نیز نیز به اتهام مشارکت در قتل این مامور توسط دادگاه به حبس ابد محکوم شده است.»

خانم عباس بعد از چندین ماه مراجعات مکرر به دادگسترى، ستاد خبرى و حتى به تهران نتیجه نگرفته و به دلیل فشار روحى چهارماه پیش فوت کرده است.

آقای دریس در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ به همراه برادر خود محسن دریس به اتهاماتی از جمله محاربه، اخلال در نظم و مشارکت در قتل رضا صیادی، یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو بازداشت شد. به ترتیب همان روال غیررسمی به خانواده دریس گفته شده است، محسن دریس، فرزند دیگر آنان نیز نیز به اتهام مشارکت در قتل این مامور توسط دادگاه به حبس ابد محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید