لیلا حسین‌زاده به اتهام تبریک تولد به یک دانشجو به پنج سال زندان محکوم شد

لیلا حسین‌زاده

لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی دانشگاه تهران از سوی دادگاه تجدیدنظر به احکام سنگین پنج ساله محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیر رئیسیان وکیل مدافع لیلا حسین‌زاده، از تائید حکم بدوی پنج سال حبس موکل خود توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران خبر داده است.

رئیسیان با انتشار یادداشتی در توییتر نوشت: «این حکم صریحاً برخلاف موادی از قانون مجازات صادر شده است. متن حکم را بخوانید، ایرادات را ببینید تا متوجه شوید که هر روزی که می‌گذرد، امید به عدالت بیشتر رنگ می‌بازد، ای کاش قضاوتی…قضاوتی…قضاوتی…»

وی در توییت دیگری عنوان کرد: «پنج سال حبس برای این اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایمی علیه امنیت”، مصداق این اتهام چه کاری بود؟ “تبریک تولد به یک دانشجوی دیگر”»

لازم به ذکر است، وکیل خانم حسین‌زاده به حضور موکل خود در مراسم سالروز تولد محمد شریفی‌مقدم دانشجو و درویش گنابادی زندانی در مقابل دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرده است.

دادگاه در حکم انتسابی، از وی به عنوان یکی از لیدرهای جریان چپ مارکسیستی نام برده است.

این در حالی است که این فعال دانشجویی پیشتر در رابطه با این پرونده در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شده بود و یک دادگاه دیگر در خصوص همان پرونده رای قطعی ۵ سال حکم تعزیری داده است.

خانم حسین‌زاده در دی ماه ۹۶ توسط ماموران قرارگاه تروریستی ثارالله بازداشت شده بود.

وی در جریان آن پرونده به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که پس از گذراندن حدود یک سال از حبس خود به دلیل ابتلا به بیماری صعب‌العلاج، مشمول “عدم تحمل کیفر” و آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید