با آزادی مشروط روزبه مشکین خط، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین مخالفت شد

روزبه مشکین خط

روزبه مشکین خط، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که از سال ۹۶ در زندان بسر می‌برد با درخواست عف مشروط وی  مخالفت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روزبه مشکین خط، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که پیشتر در خواست عف مشروط کرده بود، توسط شعبه۳۶ دادگاه تجدیدنظر انقلاب تهران رد شد.

بر اساس این گزارش، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر انقلاب تهران با آزادی مشروط روزبه مشکین‌ خط، زندانی سیاسی در زندان اوین مخالفت کرد. آقای مشکین خط در سال ۹۶ بازداشت و در دادگاه بدوی به ۲۸ سال زندان محکوم شده بود.

آقای مشکین خط، در سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. گفته می‌شود که این فعال سیاسی پس از برگزاری دادگاه بدوی به مدت دو ماه در بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در سنندج در سلول‌های انفرادی و تحت بازجویی بوده است.

آقای مشکین‌خط، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “تشکیل و راه‌اندازی گروه و دسته به قصد براندازی نظام” به ۱۱ سال حبس، اتهام “اجتماع و تبانی” به ۶ سال، اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به ۶ سال، اتهام “نشر اکاذیب” به ۳ سال، اتهام “تشویش اذهان عمومی” به ۲ سال و مجموعاً به ۲۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

دلیل انتساب این اتهام علیه وی، در رابطه با یک حزب با نام “حزب ایران سرافراز” عنوان شده است، در حالی که آقای مشکین خط مدعی است وزارت کشور مجوز تاسیس و فعالیت این حزب را صادر کرده است.

مردادماه ۹۸ این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۱ سال حبس تعزیری در خصوص اتهام “تشکیل و راه‌اندازی گروه و دسته به قصد براندازی نظام” برای او قابل اجرا است.

نام آقای مشکین خط پیش از این به عنوان یکی از اعضای هیئت موسس جبهه اصلاح طلبان به نمایندگی از حزب ایران سرافراز در سال ۹۳ توسط این جبهه منتشر شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید