عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران از کشور خارج شد

مریم حنیفی

مریم حنیفی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، در پی تشدید فشارهای نیروهای امنیتی حراست این دانشگاه و اطلاعات تهران از کشور خارج شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در پی تشدید فشارهای نیروهای امنیتی حراست دانشگاه تهران و اطلاعات تهران بر مریم حنیفی، یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، وی پس از ۱۱ روز بی‌خبری دیروز پنج‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۲، از طریق مرزهای غربی کشور از ایران خارج شد.
یک منبع آگاه نزدیک به خانواده مریم حنیفی با ارسال این خبر به کمپین گفت: اولین احضار مریم حنیفی به اداره اطلاعات، به دلیل برگزاری جلسه “دیدار فعالین دانشجویی دانشگاه تهران با خانواده مهندس میرحسین موسوی” که با هدف دلجویی از دختران میرحسین موسوی از رهگذر حوادث بعد از انتخابات ۱۳۸۸ انجام گرفت، بود که یک هفته قبل از انتخابات ۱۳۹۲ صورت گرفت. در اوایل خرداد سال جاری تعهدی مبنی بر رسانه‌ای نشدن احضار مریم و بازگو نکردن خبر بازداشت از وی گرفته شده بود.
گفته می‌شود این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، از مهر ماه ۱۳۹۲ تا قبل از خروج وی از ایران، از سوی حراست این دانشگاه به بهانه‌های داشتن پرونده در اطلاعات و ستاره‌دار بودن، وی را برای همکاری تحت فشار شدید قرار داده بودند. در اوایل دی‌ماه و اواخر آذرماه ۱۳۹۲ نیز از سوی کمیته انضباطی دانشگاه تهران، به دلیل فعالیت‌هایش در انجمن اسلامی احضاریه دریافت کرده بود.
این منبع آگاه نزدیک به خانواده مریم حنیفی افزود: دبیر شورای کمیته انضباطی به مریم گفته بود که حقیقت این است که وی با حراست دانشگاه مشکل دارد و به همین دلیل احضاریه برایش صادر شده است. زمانی که وی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات در خیابان برادران مظفر خیابان انقلاب تهران، مراجعه می‌کند با توهین‌های شخصیتی، فشارهای روحی و روانی و با تهدید به پرونده‌سازی برای خودش و اعضای خانواده‌ش مواجه می‌شود.
وی افزود: مریم مجموعا چهار بار به صورت تلفنی، به اداره اطلاعات تهران احضار شده که سه بار مراجعه کرده و بار چهارم به دلیل فشارهای حراست دانشگاه و همچنین احضارهای پی‌درپی اداره اطلاعات مراجعه نکرده که بعد از آن مریم حنیفی از تهران به سمت سنندج و سپس از طریق مرزهای غربی کشور مجبور به خروج از ایران شد.
گفتنی است عمده دلایل احضار و تشدید فشارهای نیروهای امنیتی اطلاعات بر این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، تشکیل و شرکت در جلسات خصوصی با حضور برخی از اعضای حزب مشارکت اسلامی و فعالین ستاد میر حسین موسوی، و همچنین به دلیل پرونده‌سازی‌هایی بود که از سوی حراست دانشگاه تهران صورت گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید