مجتبی نایری، فعال حقوق بشر، محبوس در زندان اوین  به ۱۶ ماه زندان دیگر محکوم شد

مجتبی نایری

مجتبی نایری از فعالین حقوق بشری، که در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می‌باشد توسط دادگاه انقلاب در یک پرونده دیگر به ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجتبی نایری از فعالین حقوق بشری، پرونده جدید در مجتمع قضایی کارکنان دولت ( جزایی سابق) در شعبه ۱۰۵۷ به جرم حمل دو عدد اسپری فلفل تشکیل و حکم شانزده ماه زندان علیه او صادر شده است. این در حالی است که این اسپری‌های را مامورین امنیتی حین تفتیش منزل او پیدا کرده بودند.

بر اساس این گزارش، این حکم در حالی به مجتبی نایری در زندان ابلاغ شده است که ایشان از مراحل مختلف روند پرونده جدید بی اطلاع بوده است.

مجتبی نایری که قبل از دستگیری با نام مستعار امیر علوی فعالیتهای حقوق بشری می‌کرد هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در حال سپری کردن محکومیت سه سال و نیم خود است. این حکم با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشار علیه او صادر شده بود.

مجتبی نایری ۲۰ تیر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری مورد محاکمه قرار گرفته و اوایل مرداد احکام ۳ سال و نیم زندان به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و ۸ ماه زندان با اتهام «تبلیغ علیه نظام» علیه او صادر شده است. با تسلیم به رای و عدم اعتراض این زندانی، احکام صادره قطعی شده و او مجموعا به ۴ سال و ۲ ماه زندان محکوم شد و در حال حاضر در زندان اوین دوران حبس خود را طی می‌کند.

هنگامی که او در دادگاه درباره چرایی اتهام اجتماع و تبانی از قاضی افشار سوال کرده و می‌گوید «من که فقط کار خبرنگاری کرده‌ام.» قاضی افشار از مجتبی می‌پرسد: «با تلفن با کسی صحبت کردی؟ همین مصداق اجتماع و خبری که صحبتش را کردی مصداق تبانی است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید