وکیل کسری نوری، موکل من تاکنون مشمول مرخصی و آزادی مشروط نشده است

کسری نوری

وکیل مدافع کسری نوری، درویش گنابادی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز در گفتگو با یک پایگاه خبری تحلیلی، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت موکل خود در زندان ارائه داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرشید یداللهی وکیل مدافع کسری نوری، با بیان اینکه موکل وی از بهمن ماه ۹۶ در زندان به سر می‌برد و تاکنون مشمول آزادی مشروط، عفو و مرخصی نشده است، گفت: «موکل من را تاکنون چندین مرحله بین زندان عادل‌آباد شیراز و زندان اوین تهران جا‌به‌جا کرده‌اند.»

فرشید یداللهی گفت،: «آقای نوری از سال ۹۶ در حال تحمل دوران محکومیت ۶ سال و سه ماه حبس است و طی این مدت در زندان موفق شده است که در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌ التحصیل شود.»

این وکیل دادگستری عنوان کرد: آقای نوری از ۲۹ بهمن ماه ۹۶ در زندان به سر می‌برد. او در آن زمان به مجموعه‌ای اتهام محکوم شد که در اعتراض به آنها به دادگاه مراجعه نکرد. وی بدون حضور وکیل مدافع در نهایت به تحمل ۱۲ سال زندان محکوم شد و با توجه به اینکه حکم اشد مجازات ۷ سال و نیم بود، با اعمال قانون کاهش مجازات اسلامی، دوران محکومیت وی به ۶ سال و سه ماه کاهش پیدا کرد.

آقای یداللهی اظهار داشت: موکل من را تاکنون چندین مرحله بین زندان عادل‌آباد شیراز و زندان اوین تهران جا‌به‌جا کرده‌اند و علیرغم اینکه خانواده وی ساکن تهران هستند، باید برای یک ملاقات دو ساعته هر هفته به شیراز بروند.

وی تصریح کرد: باتوجه به قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری، متاسفانه آقای نوری تاکنون مشمول آزادی مشروط، عفو و مرخصی نشده و هم اکنون کماکان در زندان عادل‌آباد شیراز به سر می‌برد.

این وکیل دادگستری درباره وضعیت تحصیلی این دانشجوی زندانی تایید کرد: آقای نوری طی این مدت در زندان موفق شده است، در رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام‌نور در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شود و مدرک‌ تحصیلی بعد از آزادی به وی ارائه خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید