بازداشت کژال نصری توسط نیروهای امنیتی در سنندج، احضار سه شهروند توسط نیروهای امنیتی در مریوان و سقز

کژال نصری، زاهد درخشانی، برهان درخشانی و آمانج امینی

کژال نصری، فعال مدنی، توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همچنین زاهد درخشانی و برهان درخشانی توسط نیروهای امنیتی در مریوان احضار و بازجویی شدند. همزمان یک معلم به نام آمانج امینی، احضار و بازجویی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰، کژال نصری، ٢۶ ساله فعال مدنی و محیط زیستی، اهل روستای “تنگیسر” از توابع سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل خانوادگی این فعال کُرد یورش بردند و وی را بازداشت کرده‌اند.

همچین روز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، دو شهروند کُرد به نام‌های زاهد درخشانی و برهان درخشانی اهل روستای “نی” از توابع مریوان به اداره اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

این دو شهروند پس از چند ساعت بازجویی از سوی نیروهای امنیتی آزاد شدند. تا لحظه انتشار این خبر، از دلیل احضار این دو شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به یادآوری است، روز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، آمانج امینی، فعال صنفی معلمان به ستاد خبری اداره اطلاعات سقز احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال صنفی معلمان در ستاد خبری اداره اطلاعات سقز مورد توهین، هتاکی و ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حرکت ستاد خبری اداره اطلاعات سقز اعلام کرده است: «آقای امینی در پی تماس تلفنی و دعوت ستاد خبری و بر اساس سیاست تعاملی که انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه همواره به آن پایبند بوده است، برای گفتگو به این نهاد مراجعه می نمایند که از همان ابتدا با برخوردهای توهین آمیز مورد بازخواست قرار می‌گیرند و در اثنای گفتگو ایشان را مورد ضرب و شتم و الفاظ رکیک قرار می‌دهند.»

احضار آمانج امینی پس از تحصن سراسری معلمان در ایران و کردستان صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید