گزارشی از تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت نرگس محمدی در سلولهای انفرادی زندان اوین

نرگس محمدی

تقی رحمانی همسر نرگس محمدی فعال حقوق بشر محبوس در سلول انفرادی اوین، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت همسرش نوشت«وی همچنان در سلولهای انفرادی نگهداری می شود.»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تقی رحمانی همسر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس در سلول انفرادی اوین، که روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، در کرج بازداشت شده بود همچنان در سلولهای انفرادی تحت شکنجه و بازداشت بسر می‌برد.

بر اساس این گزارش، آقای رحمانی نوشت: «نرگس محمدی حق انتخاب وکیل ندارد و در انفرادی بسر می‌برد، از وضعیت وی بی‌خبر هستیم، یک ماه از دستگیری او گذشته است.»

وی افزود: «بازپرس شعبه دو دادسرای اوین می‌گوید؛ خانم محمدی حق انتخاب وکیل ندارد و به دلیل پرونده‌هایی که برای او تشکیل شده در انفرادی به سر می‌برد.»

نرگس محمدی، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه در بهشت سکینه کرج توسط نیروهای اداره اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت و در سلول انفرادی زندان اوین، حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق به او ابلاغ شد.

نرگس محمدی یک روز پس از بازداشت در تماسی کوتاه که با خانواده خود داشته اعلام کرد، حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق در سلول انفرادی به وی ابلاغ شده است. اما از آن به بعد دیگر تماسی نداشته است.

این حکم در ارتباط با تحصن خانم محمدی در زندان اوین در سال ۱۳۹۸ در اعتراض به «کشتار معترضین در خیابان» و همچنین نامه‌هایی که از داخل زندان نوشته بود، صادر شده است.

نرگس محمدی که از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ بازداشت شده بود، محکومیت حبس خود را در زندان اوین و زنجان سپری کرد و روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد. وی پیش از بازداشت، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران بوده است.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید