کشته شدن یک شهروند کُرد در پی تیراندازی نیروهای یگان ویژه در کرمانشاه

یاسر محمدی

یاسر محمدی، در پی تیراندازی یگان ویژه در شهر کرمانشاه به قتل رسیده است، این شهروند بدون اخطار قبلی به ظن “مشکوک” شدن به سرنشینان خودرو هدف تیراندازی قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۰، یاسر محمدی،۲۹ ساله ، متولد شهرستان دالاهو و ساکن شهر کرمانشاه، در پی تیراندازی یگان ویژه این شهر مورد تیراندازی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، «نیروهای یگان ویژه مشکوک بودن سرنشین این خودرو و عدم توجه وی به اخطار را دلیل این تیراندازی اعلام کرده‌اند اما خانواده این شهروند این ادعاها را تکذیب می‌کنند.»

به گفته یک منبع مطلع: «ساعت ۲۰ روز ۱ آبان یاسر محمدی با خودروی پژو پارس در مسیر برگشت به خانه در مسیر خیابان کسری به سمت میدان آزادگان در حال حرکت بوده که از سوی خودروی گشت نیروهای یگان ویژه مورد تعقیب قرار می‌گیرد. یاسر به دلیل داشتن “هندزفری” در گوشش حین رانندگی متوجه اخطار ماموران گشت نمی‌شود و یکی از ماموران بدون اخطار قبلی و تیر هوایی در نزدیکی ترمینال راه کربلا (در جنوب غربی شهر کرمانشاه) یک تیر به سوی خودرو شلیک کرده که با اصابت این گلوله یاسر کشته می‌شود.»

شکایت و پیگیری خانواده یاسر محمدی و مراجعه مکرر آنها به دادسرای نظامی طی ۴۰ روز گذشته تاکنون هیچ نتیجه‌ایی نداشته است.

یاسر محمدی، ۲۹ ساله ، متولد شهرستان دالاهو و ساکن شهر کرمانشاه دارای مدرک لیسانس بود و به صورت پاره وقت در داروخانه کار می‌کرد. هفته گذشته خانواده وی جشن تولد ۲۹ سالگی او را بر سر مزار وی برگزار کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید