سوران (مسلم) دانشور، دانشجوی دکترای فلسفه دانشگاه تبریز اخراج شد

سوران (مسلم) دانشور

سوران (مسلم) دانشور، دانشجوی مقطع دکتری رشته فلسفه دانشگاه تبریز با درخواست وزارت اطلاعات از این دانشگاه اخراج شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سوران (مسلم) دانشور که از اول سال تحصیلی جدید در دانشگاه تبریز در مقطع دکتری رشته فلسفه مشغول به تحصیل بود،  در اواخر آبان با روی کار آمدن وزیر جدید علوم و انتصاب رئیس جدید دانشگاه تبریز، در پی درخواست معاونت گزینش سازمان سنجش از دانشگاه اخراج شده است.

بر اساس این گزارش، پس از پیگیری‌ها از طریق معاونت گزینش سازمان سنجش به وی ابلاغ شده است که وزارت اطلاعات با ادامه تحصیل او مخالف کرده و درخواست اخراج وی را به معاونت گزینش سازمان سنجش ارائه داده است.

گفته می‌شود، این فعال مدنی پیشتر نیز در سال‌های ١٣٩٠ و ۱۳۹۹ علیرغم قبولی در آزمون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دلیل ستاره‌دار بودن از ادامه تحصیل محروم شده بود.

همچنین به دلیل ممانعت وزارت اطلاعات، در کنکور کارشناسی ارشد سال ١٣٩٠ نیز کارنامه‌ای برای آقای دانشور صادر نشده و با وجود پیگیری‌های بسیار در آن زمان، موفق به ادامه تحصیل نشده بود.

وی با قبولی مجدد در آزمون کنکور کارشناسی ارشد در رشته فلسفه دانشگاه تبریز در سال ١٣٩٧، با ارائه تعهد به سازمان سنجش و به صورت مشروط موفق به ادامه تحصیل شد.

این دانشجوی اخراجی همچنین در کنکور دکتری در سال ١٣٩٩ قبول شد و برای دفعه دوم به دلیل ستاره‌دار بودن با وجود قبولی، کارنامه برای او صادر نشد، اما با پیگیری‌های مستمر در نهایت با ادامه تحصیل او پس از اخذ تعهد و به صورت مشروط در سال ١۴٠٠ موافقت شده بود.

آقای دانشور تا به حال به دلیل ستاره‌دار بودن دو بار در دو مقطع متفاوت از تحصیل منع و امکان ادامه تحصیل تنها با اخذ تعهد برای وی فراهم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید