رسول بداقی عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از حق برخورداری از وکیل محروم است

رسول بداقی

رسول بداقی فعال صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران که در بازداشت به سر می‌برد، از حق دسترسی به وکیل محروم مانده است.

به‌ گزارش کمپبن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رامین صفرنیا وکیل دادگستری در پی انتشار یادداشتی از مراجعه خود به شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین جهت اعلام وکالت رسول بداقی و مخالفت بازپرس با دسترسی این معلم بازداشتی به وکیل خبر داد.

بر اساس این گزارش، آقای بداقی طی روزهای اخیر و در تماس تلفنی کوتاه با خانواده اظهار کرده بود که در مکان نامعلومی نگهداری می‌شود.

این فعال صنفی معلمان اسلامشهر روز شنبه ۲۰ آذر ماه، در پی یورش نیروهای سرکوبگر به منزل وی، همراه با خشونت فیزیکی و ضرب و شتم بازداشت شد.

گفته می‌شود، نیروهای امنیتی حتی فرصت پوشیدن لباس مناسب به وی نداده‌ و ضمن تفتیش منزل، تمامی وسایل ارتباطی از قبیل؛ تلفن همراه همسر او را نیز ضبط کرده‌اند.

این‌ عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران که حدود ۳۰ سال سابقه کار در آموزش و پرورش به ویژه در دبیرستان‌های شهرستان اسلام‌شهر را در کارنامه خود دارد، پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

آقای بداقی که پدر سه فرزند است، پس از اعتراضات مردم به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از اداره آموزش و پرورش اخراج شد.

وی دوران محکومیت ۷ سال حبس تعزیری را بدون مرخصی در زندان سپری کرده و بارها در اعتراض به قوانین حاکم بر زندان‌ها و اذیت و آزار زندانیان و عدم رسیدگی به مطالبات آنها دست به اعتصاب غذا زده بود.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهام‌های انتسابی علیه این فعال صنفی معلمان اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید