اعزام  به مرخصی استعلاجی محمد نجفی از زندان اراک

محمد نجفی

محمد نجفی، وکیل دادگستری، محبوس در زندان اراک که از نارحتی قلبی رنج می‌برد به مرخصی استعلاجی اعزام شده است او باید هر چه زودتر تحت آنژیوگرافی قلب قرار بگیرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰، محمد نجفی، وکیل دادگستری، محبوس در زندان اراک، به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، آقای نجفی پیشتر در تاریخ ۲۰ آذرماه در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت با اعزام وی به مرخصی درمانی دست به اعتصاب غذا زده و در تاریخ ۲۳ آذرماه پس از انتقال به بیمارستان و انجام معاینات پزشکی به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

محمد نجفی ۲۵ دی ماه ۱۳۹۶ به‌دست نیروهای امنیتی در مقابل منزل شخصی‌ خود بازداشت شد. او پیش از بازداشت مسئله مرگ مشکوک یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در کلانتری ۱۲ رضوی شهر اراک، به نام وحید حیدری را پیگیری می‌کرد. وی پس از گذشت ۹۲ روز، با قید وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد.

مقامات رسمی در ایران مدعی بودند که وحید حیدری برای فروش مواد مخدر بازداشت شده بود و در بازداشتگاه خودکشی کرده و معتاد بوده است. ولی پی‌گیری‌های محمد نجفی از این حقیقت پرده برداشت که وحید حیدری از شرکت کنندگان در اعتراضات اراک بود و ۱۰ دی ماه بازداشت شده بود و چند روز بعد به دلایلی که احتمال می‌رود ضرب و شتم و شکنجه بوده باشد، جان خود را از دست داده است.

اوایل آذر ماه سال ۱۳۹۷، شعبه یک دادگاه انقلاب اراک، در پرونده دیگری حکم محمد نجفی را صادر کرده بود. در این پرونده محمد نجفی به ۱۳ سال حبس محکوم شده که روز دوشنبه ۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ این حکم در شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی به تایید رسید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید