تدوام اعتصاب غذای چهل و هفت تن از زندانیان محبوس در بند سیاسی زندان ارومیه

اعتصاب غذا در زندان ارومیه

چهل و هفت تن از زندانیان بند سیاسی برای هشتمین روز متوالی در اعتصاب غذا هستند، این اعتصاب در اعتراض به دستور رئیس زندان مبنی بر انتقال ساکنین این بند به بند جدید صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، چهل و هفت تن از زندانیان بند سیاسی زندان ارومیه در هشتمین روز از اعتصاب غذای خود هستند.

بر اساس این گزارش، این اعتصاب در اعتراض به دستور رئیس زندان مبنی بر انتقال ساکنین این بند به بند جدید بدون امکانات و فضای کافی، صورت گرفته است.

متن این یادداشت که جهت انتشار به دست هرانا رسیده، در ادامه آمده است:

«در بند سیاسی زندان ارومیه چهل و هفت زندانی نگهداری می‌شوند و متاسفانه سه تن از ما زیر حکم اعدام بسر می‌برند. از هفته پیش که از قصد انتقال خودمان به بندی فوق امنیتی مطلع شدیم اقدام به اعتصاب غذا کردیم اما به جز مراجعه رئیس زندان به بند در روز دوم اعتصاب، تاکنون هیچ واکنش و اقدام مثبتی از مسئولان زندان دیده نشده است!

از این روز اعلام می‌کنیم که تا اعلام رسمی انصراف از انتقال به بند مذکور از اعتصاب غذا دست بر نخواهیم داشت!

یا حق»

به گفته یکی از نزدیکان یک زندانی محبوس در این بند، رئیس زندان به زندانیان اعلام کرده که تا دو هفته آینده به این بند تازه ساخت و فوق امنیتی منتقل خواهند شد و پس از انتقال روزانه تنها دو ساعت به آن ها زمان هواخوری داده می شود.

با وجود بروز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی که این اقدام اعتراضی به همراه دارد و تا سالها اثرات آن بر زندگی افراد باقی می ماند، بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت صورت می گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید