افشین حسین پناهی: توسط وزارت اطلاعات سنندج احضار و بازجویی شد

افشین حسین پناهی

افشین حسین پناهی، در پی شرکت در مراسم سوگواری حیدر قربانی توسط نیروهای امنیتی سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیایس و مدنی، افشین حسین پناهی، روز سه‌شنبه 30 آذر ماه 1400، توسط ادراه اطلاعات سنندج احضار و بازجویی شد.

بر اساس این گزارش، احضار و بازجویی آقای حسین پناهی، در پی اعدام حیدر قربانی و شرکت در مراسم سوگواری آن صورت گرفته است.

افشین حسین پناهی روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه نیز طی ابلاغیه ای به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج احضار شده بود.

وی پیش از نیز سابقه بازداشت و زندان را به دلیل فعالیت‌های خود داشته است. وی در تاریخ ۵ تیرماه ۹۶ پس از بازداشت برادرش، رامین حسین پناهی زندانی سیاسی اعدام شده در زندان رجایی شهر کرج، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد.

او در آبان‌ماه سال ۹۶ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهامات “تبلیغ علیه نظام و همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام از طریق مشارکت در برگزاری مراسم نوروز” به هشت سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا در فروردین ماه سال ۹۷ توسط دادگاه تجدید نظر استان کردستان تائید و به وی ابلاغ شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۶ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا بود.

آقای حسین پناهی نهایتا در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ پس از تحمل نزدیک به ۳ سال حبس به صورت زودهنگام از زندان سنندج آزاد شد.

وی همچنین در سال ۹۰ در جریان پیگیری پرونده مرگ برادرش ”اشرف حسین پناهی” که آن را مشکوک خانده بود، به اتهام ”فعالیت تبلیغی علیه نظام” بازداشت و به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او نهایتا با پایان یافتن مدت محکومیتش از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید