اعدام سه زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان شیراز

اعدام

نعیم شه‌بخش، عبدالخالق سالارزهی و حامد درویش، که پیشتر به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان شیراز اعدام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یک‌شنبه ۲۸ آذر ماه 1400، سه زندانی به نامهای نعیم شه‌بخش، عبدالخالق سالارزهی و حامد درویش، در زندان شیراز اعدام شدند.

بر اساس این گزارش، نعیم شه‌بخش و عبدالخالق سالارزهی از حدود پنج سال پیش و حامد درویش، شش سال را در زندان سپری کرده‌اند.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «نعیم شه‌بخش و عبدالخالق سالارزهی اهل روستای  کلاهور شهرستان تفتان بودند و از حدود ۵ سال پیش در زندان به‌سر میبردند. همچنین حامد درویش اهل اصفهان بود و با اتهام حمل ۸۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه بازداشت شده بود. حدود ۶ سال پیش او را در نواحی کازرون بازداشت کرده بودند.»

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۲۱ زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند در ایران اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند.

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران درطی گزارشی، نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش چشمگیر آمار اعدام‌های مربوط به مواد مخدر ابراز کرده و نسبت به ادامه این روند هشدار داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید