مهران قره باغی به زندان اهواز منتقل شد

مهران قره باغی

مهران قره باغی، زندانی سیاسی، محبوس در زندان بهبهان به زندان اهواز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران قره باغی، زندانی سیاسی روز شنبه چهارم دی ماه 1400، از زندان بهبهان به زندان اهواز منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای قره باغی پیشتر در تاریخ ۲۱ تیرماه از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات در اهواز منتقل و در تاریخ ۱۸ مردادماه به این زندان بازگردانده شده بود.

مهران قره باغی به همراه مجید خادمی در تاریخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بهبهان منتقل شد. وی حدود یک ماه بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهرستان منتقل شد.

آقای قره باغی چندی بعد از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام، مشارکت در تخریب و احراق اموال عمومی، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران) و افساد فی الارض” در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

پیش از ارسال پرونده به دادگاه انقلاب ماهشهر، برای این شهروند قرار وثیقه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شد. هرانا بهمن ماه سال گذشته در گزارشی از محرومیت از ملاقات آقای قره باغی در زندان بهبهان از اردیبهشت‌ماه ۹۹ خبر داده بود.

مهران قره باغی از بابت پرونده پیشین خود توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است. وی هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان بهبهان سپری می‌کند.

مهران قره باغی، ۲۹ ساله و از اهالی روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید