پیام شکیبا جهت اجرای حکم حبس توسط دادسرای اوین احضار شد

پیام شکیبا

پیام شکیبا، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین جهت تحمل احکام صادره احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیام شکیبا، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق روز دوشنبه ششم دی‌ماه 1400،  طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

بر اساس این گزارش، آقای شکیبا پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱۳ ماه حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شده بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.

آقای شکیبا در تاریخ ۱۷ شهریورماه با دریافت ابلاغیه ای به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود.

پیام شکیبا، در تاریخ ۲۴ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، منتقل و نهایتا در تاریخ ۱۳ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. او در تاریخ ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای به دادسرای اوین احضار شده بود.

آقای شکیبا شهریورماه امسال  توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری به ۱۳ ماه حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور،دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و ضبط تلفن همراه و لپ‌ تاپ محکوم شده بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای شکیبا پیش از این نیز بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در آذرماه ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و همچنین تبلیغ علیه نظام،  به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد. او در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۹۹ از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید