بند ۲۰۹ زندان اوین ، تداوم بازداشت و بازجویی از نرگس محمدی در سلول انفرادی

نرگس محمدی

نرگس محمدی، فعال مدنی علیرغم گذشت بیش از چهل روز از زمان بازداشت کماکان در یکی از سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تداوم بازداشت، نگهداری و بی خبری از نرگس محمدی فعال مدنی محبوس در سلول انفرادی زندان اوین، علیرغم گذشت بیش از چهل روز هنوز تحت بازجویی است.

تقی رحمانی، همسر خانم محمدی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام اینکه خانم محمدی از تاریخ ۳ آذر تحت بازجویی قرار دارد، از طرح اتهاماتی جدید علیه این فعال مدنی خبر داد. وی در این یادداشت عنوان کرده است: “چون کاندیدای جایزه صلح نوبل شده بود، اتهام جاسوسی برای عربستان به وی زده شده است”.

نرگس محمدی، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه در بهشت سکینه کرج توسط نیروهای اداره اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت و در سلول انفرادی زندان اوین، حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق به او ابلاغ شد.

نرگس محمدی یک روز پس از بازداشت در تماسی کوتاه که با خانواده خود داشته اعلام کرد، حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق در سلول انفرادی به وی ابلاغ شده است. اما از آن به بعد دیگر تماسی نداشته است.

این حکم در ارتباط با تحصن خانم محمدی در زندان اوین در سال ۱۳۹۸ در اعتراض به «کشتار معترضین در خیابان» و همچنین نامه‌هایی که از داخل زندان نوشته بود، صادر شده است.

نرگس محمدی که از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ بازداشت شده بود، محکومیت حبس خود را در زندان اوین و زنجان سپری کرد و روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد. وی پیش از بازداشت، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید